Hemma men inte utan jobb

Underbart att sova i egen säng, bakom ryggen på egen gubbe med egen katt i fotändan och egen son som nattäter. Riktigt hemtrevligt.
Mindre trevligt att tvättmaskinen gick sönder. Satte på en snabbtvätt och efter en stund gick katten för att äta ( han har sina skålar i tvättstugan) och kom som flygande ur en kanon ut från tvättstugan. När jag gick för att kolla så rök det ur tvättmaskinen och luktade bränt. Tur att vi var hemma.... Nåja vi har ju garanti men gissa.... den är bara ett år och maskinen köptes i september ifjol alltså för ett år och 3 veckor sen. Alltså gäller inte garantin. Nog är det märkligt, vår förra maskin blev 18 år, och har tvättat för 5 personer både småbarn och tonåringar som tränade. För en stund sen var en reparatör här och lokaliserade felet. Ett kretskort som smält ihop. Ett så vanligt fel på denna nya maskin att reservdelarna är slut och diagnosen ställdes innan han ens tittat. Maskinen är av märket SAMSUNG bara så ni vet ni som har en. Sätt inte på maskinen när ni inte är hemma och kan övervaka den. Nu får vi vänta på reservdelar till nästa vecka. 

 Tisdag var jag på seminarie i Lulaå om diskriminering som Jan-Olov Madeleine Ågren höll i. Där kom jag i kontakt med alla mina egna fördomar. Intressant och lärorikt. Rekomenderas varmt.
Onsdag och äntligen ledig tänkte jag. For runt som en skållad råtta med storhandling, städning osv. Avslutade dagen med att bjuda mina karlar på en god mexikansk middag dock inte tacos. Sen ringde en organisation som är rikstäckande som ville ha hjälp att etablera en mötesplats i Malmfälten för en svårt utsatt grupp i samhället. Så vi skall träffas idag torsdag i Luleå för att utveckla samarbete.... där rök den lediga dan.

Jag misstycker inte alltför mycket, det är viktigt och angeläget och då är valet lätt.... och som kompensation tar jag ledigt imorgon istället och då är siktet inställt på Haparanda. 09.30 skall jag bjuda mannen i mitt liv på frukost på IKEA, sen skall vi strosa runt och inhandla lite julklappar och bra o ha saker innan vi avslutar med lunch innan hemgång. Solong

Kommentarer
Postat av: KA

Låter härligt det där med "strosa runt och handla lite "bra att ha" saker". Synd bara att man inte är gift med en "strosa runt och handla lite "bra att ha" saker-man. Hoppas ni fick en skön dag med många bra fynd med er hem. Karin

2009-10-09 @ 14:23:57
Postat av: Madonna

Hej Karin...jo vi fick en bra dag och gjorde en del fynd. Nu väntar jag hem dotter från Uppsala, henne kommer du nog att få se mer av i framtiden! Hoppas att jag får utrymme att komma och hälsa på snart borti vitå. Du har väl fullt upp med barnbarn förstår jag men ändå...Vi höres

2009-10-09 @ 19:41:27
Postat av: KA

Du är så välkommen! Karin

2009-10-14 @ 18:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback