Evolutionens Gud



På tidningen Dagen finns en intressant debattartikel om Evolutionens Gud.
www.dagen.se Grundar sig på Francis Collins forskning.

"Jag har själv tidigare kallat mig kreationist, men efter att ha studerat vetenskapliga argument för både kreationismen och evolutionen har jag valt att acceptera evolutionsteorin. De kreationistiska argumenten håller helt enkelt inte för kritisk granskning, vilket de evolutionistiska gör. Jag menar att evolutionsteorin är förenlig med en varm gudstro, och hotar inte människans särställning i skapelsen eller Guds kärlek. Det är dags för kristenheten att släppa sin rädsla för evolutionen, och börja se den som ännu ett av Guds underverk."
Magnus Björk, filosofie doktor, datavetenskap.
redaktionendagen.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback