Fastan

 Fastan är inledd. Den startade förra onsdagen  på askonsdagen och pågår i 40 dagar. Firades för min del med en speciell cermoni i domkyrkan i Härnösand. Under fastan avstår man från nånting inte nödvändigtvis mat. Redan tidigare för tre veckor sen "ställde" jag bilen. Skall i möjligaste mån ta mig fram till fots eller via allmänna kommunikationer under våren. Har nu även avstått från kaffe sen förra onsdagen.... svårt men det går. För övrigt är det ju inte helt fel att vara återhållsam över huvudtaget.
 I helgen blir det dock lite fest eftersom en "förlorad" dotter är hemma på besök, mager som en kråka. Hon måste gödas så hon inte försvinner.
Igår festade yngste sonen och jag loss med att inköpa studentkostym och sedan gå ut och äta lunch. Det var en speciell dag eftersom pappa /morfar skulle fyllt 91 om han fått leva. Den yngste han dock aldrig träffa sin morfar tyvärr.
Nu är det dags att gå till bussen snart so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback