Året som gott.....

 Nu är snart året till ända. Ett spännande och intensivt år. Under våren slutförde jag min utbildning, reste de sista 5 gångerna till Härnösand. Var på pilgrimsvandring i Vadstena i maj och såg våren i södra Sverige för första gången. Det blev mycket resande både med flyg och buss. Sen den stora dagen i domkyrkan med vigning och sändning.... Det var värt allt slit.
Knappt hann man andas ut så tog den yngste studenten helgen därpå. Nu är alla tre barnen vuxna. Det känns bra att ha klarat av föräldraskapet.
Sen gick en god vän bort och det blev begravning, och några veckor senare gick nästa vän bort och det blev begravning nummer två.
Några härliga sommarveckor blev det innan jag tillträdde mitt nya jobb och började att veckopendla.
Det har gått bättre än väntat. Tåg är bra även om det är försenat ibland som den gången vi körde på en stor älg. Jobbet är fantastiskt roligt och jag lär mig nya saker varje dag.
Veckan innan jul tog vi ledigt och åkte till Egypten för lite välförkänt vila. Fint land med trevliga människor och ett fantastiskt vatten. Kändes som att simma omkring i ett akvarium bland alla fiskar och koraller.
Julen är avklarad och sista arbetsdagen för i år är snart till ända. Skall ta tåget hem på en stund.
Det känns lite som om bloggen nu är klar ialla fall under denna skepnad. Madonna kom till hösten 2005 i början av denna resa. Madonna var tänkt lite som en sten i skon... alltid retar det någon, och det gjorde det. Sen vet ju de flesta vem jag är och anonymiteten var mest en hänsyn till tonårsbarnet. Så vidare omstörtande har hon väl inte varit...tvärtom ganska timid occh snäll. Nu har hon snart tjänat ut, men det känns lite vemodigt att stänga ner helt och hållet.
Jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År

Kommentarer
Postat av: KA

Allt har sin tid. Har varit roligt att titta in här med jämna mellanrum. Hoppas vi kan "ses" på telefon istället nån gång ibland. Allt gott önskar jag dig inför 2010. Karin

2009-12-31 @ 13:52:18
Postat av: Saadet

Najs blogg du har:) Ska vi följa varandra på bloglovin? Det skulle vara kul tycker jag :) Kraaaam! :)

Postat av: KA

Duktig dotter du har. Mycket bra predikan. Jag förstår att hon ville bli präst. Karin

2010-01-25 @ 10:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback