Spåra kantareller..

 Igår cyklade jag förbi Kvantum på hemvägen och införskaffade en påse kantareller. Jag har nämligen fått indikationer på att det växer sådana i trakten. Tyvärr vet jag inte var jag skall leta så jag tänkte skaffa hjälp. KomendorHan skulle komma och vi skulle vara hundvakt. Nån nytta skall man väl ha av kräket så nu skall han läras upp att hitta kantareller tänkte jag.
Jag planterade kantareller lite var stans och sen började spårandet.
Redan från tidigare kan han spåra plättar!! Lätt som en plätt att lära honom det men..... det här visade sig vara svårare. Efter timmars jobb började han få grepp om att gammelmatte hade blivit galen som trodde att dessa äckliga tingestar var plättar.


  Huruvida han kommer ihåg sina nya kunskaper nästa gång är ju svårt att veta. För säkerhets skull skickade jag hem alla kantarelller han bitit i med förhållningsorder att fortsätta träningen hemma med husse. För att få sonen att nappa på idén utmanade jag honom med att säga  -Han klarar det aldrg ! Han är inte tillräckligt klok.
Så får man inte säga om sonens ögonsten så nu vet jag att han kommer att vilja överbevisa mig och träna oavbrutet. Lättlurad...

Kommentarer
Postat av: Lena

VA? Var han inte intresserad??

Undrar om katter kan läras......

Postat av: Lena

VA? Var han inte intresserad??

Undrar om katter kan läras...... fast nu har jag ju ätit upp undervisningsmaterialet!

2008-08-04 @ 19:43:29
URL: http://momma.blogg.se/
Postat av: Lena

Titta - NU kommer dom in, mina kommentarer, i långa banor. TUR att jag bara tryckte 2 ggr !!!!!!!

2008-08-04 @ 22:26:13
Postat av: madonna

Antagligen inte ett dugg svårt fär en katt men... det gäller att hitta motivationen. En mus för varje kantarell eller ?

2008-08-05 @ 06:56:36
URL: http://madonnas.blogg.se/
Postat av: KA

Tänk i fjol kom jag rakt på ett kantarell-ställe under en regnig höst- promenad. Undrar om jag kan hitta tillbaka dit i höst.?? Det var nämligen en sällsam upplevelse jag inte hade trott att jag någonsin skulle få uppleva. DEt blev 10 gyllengula svampar som vi åt med stor andakt. Karin

2008-08-14 @ 13:49:28
Postat av: madonna

Ska jag hälsa på dig Karin så tar vi en skogspromenad. Bara du och jag....

2008-08-16 @ 15:07:30
URL: http://madonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback