Upp amaryllis

 Så här fint blommar amaryllisen som jag köpte på rea (29.00) efter jul. Det är en till stängel på gång så den kommer nog att glädja oss ett bra tag än. Ljuset är på gång, redan nästa vecka gissar jag att det är ljust när jag far på jobbet. Det märks även på eftermiddagen. Konstigt nog verkar alla tröttare än nånsin. Influensan har också fått fäste. En annan är ju vaccinerad så jag borde klara mig.  Det är en fin tid vi går till mötes. Vårvinter fylld av löften och hopp.... Vita  gnistrande landskap och den starka vårsolen. Så skönt att vända ansiktet mot precis som blommorna gör.

Nu är det plugg som gäller. Jag har hittat på allt möjligt annat för att slippa skriva tenta.
Nu måste det göras...Det finns inga ursäkter... Jobba på... Få den ur händerna....
Varför är det sånt motstånd??????
Latmask....? Nej jag tror inte det.. Jag vet faktiskt inte, men det klarnar väl så småningom.
Nästa vecka skall jag på en ny anställningaintervju....oppjobb....arbetsledning .... mycket ansvar.... nya kreativa idéer. Håll tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback