Haparanda - Smygehuk till fots

Jag är lagledare för ett lag som är med i ett friskvårdsprojekt kallat Livslunken. Det innebär att vi har på oss en stegräknare all vaken tid som räknar hur mycket vi går och resultatet för vi in på en speciell sida via datorn. Vi har på kartan startat i Haparanda och målet är Smygehuk i Skåne. Vecka 16 gick starten och för närvarande befinner jag mig i Hudiksvall och datorn har räknat ut att jag bör vara framme den 6 januari 2009.
Eftersom jag cyklar dagligen c:a 2 mil kan jag omvandla det till steg. Trädgårdsarbete går även det att omvandla till steg vilket gjorde att plattläggningen under semestern blev rena racerpromenaden. Förra tisdagen blev det dagsrekord med 90 minuters cykling samt 3 timmars urstädning av dotters lägenhet inklusive fönsterputsning och rensning av avlopp. Det motsvarade 45000 steg.... på en dag!!! Att jag knappt kom ur sängen nästa dag, är ju en helt annan sak. Ont skall med ont fördrivas så jag kastade mig på cykeln dan efter som vanligt, och ser man på, det hjälpte.
 Här hemma är allt som vanligt igen, tvättmaskinen snurrar på efter 3 veckors semester. Sonen har kommit hem som ni förstår. Borta bra men hemma bäst. Han ringde mig på jobbet första dan han var hemma
-Mamma vad det är skönt att vara hemma och kunna stiga upp och gå i kylen och äta sig mätt...!!! -När kan vi övningsköra?
Ja dagarna fylls av matlagning och tvätt och övningskörning. Uppkörningen närmar sig och räkningarna droppar in. Det är bara att betala och se glad ut. Lovade nämligen att betala körkortet om han inte började röka eller dricka. Det var det väl värt?
Igår var KommendorHan och jag på en blåbärsplockartur. Inte minsta kantarell såg vi och knappt några blåbär heller, 1 liter fick jag ihop. Ingen björn såg vi, däremot vimlade det av pensionärer som damsög skogen på blåbär. Har därför beställt via blocket några kilo färdigrensat som jag skall hämta imorgon.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har "Livslunken" en webadress? Det låter så roligt; något som jag också kanske skulle kunna vara med i?

2008-08-07 @ 08:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback