Nu kommer våren

 Blåsippan ute i backarna stå...... ja det fick vi lära oss i skolan. Varje vår sökte vi barn efter den förunderliga blomman som både kunde niga och prata. Aldrig lyckades vi hitta någon. Men nu har det hänt. Efter snart femtio år, har jag nu äntligen fått se den eftertraktade blåsippan  i Härnösand.
Veckan har varit givande med en pilgrimsvanding måndag kväll, givande föreläsningar och seminarier. Själv har jag berättat om hedersrelaterat våld och vi har sett filmen "när mörket faller". Under onsdagens mässa tjänstgjorde jag  i domkykan, där jag hjälpte till att dela ut sakramenten. Det gick bra och jag hade inte en aning om att det var domprosten jag assisterade. Tydligen var självaste biskopen en av gästerna men det visste jag inte heller och inte är jag så brydd. Som gammal husmor kan jag både duka och duka av ett bord , och utspisa gäster. Inget märkvärdigt alls det är mer själva innehållet i bespisningen som är eljest.
Nu bär det av på jobbet...

Kommentarer
Postat av: Okahioma

I love guest books, keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback