Mors dag

 Nu är de flesta måsten gjorda. Känner mig så trött nu när jag vågar känna efter. Nu är det färdigpluggat för den här gången ..... men till hösten är det kanske dags igen. Om Gud vill....
Igår var det Mors dag och vi passade på att åka upp till hembyn och hälsa på föräldraskapet, där dom vilar.  Kaffekorg tog vi med oss och en ros att plantera. Undrar om den klarat natten i denna kyla. Sen drack vi vårt kaffe på kyrkogårdens parkering innan vi åkte hem. En stunds eftertanke och reflaktion. Nästa gång är det dags för sommarplanteringen. Varje gång har det tillkommit någon ny grav och namnen är för mig oftast välbekanta. Snart finns det väl ingen levande kvar som man känner där hemma.
Hemma igen var barnen och hälsade på och lite tårta klämmde jag i mig och ve .....en pizza.
Så nu är det dags att slänga sig på cykeln till jobbet och ikväll skall vi springa vårruset i storstan. So long

Kommentarer
Postat av: Birgereline

Excellent site. It was pleasant to me.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback