Varsel

Nu är det snart slut.....
Läste på expressen om katter som bor på demensboende känner av när någon skall gå bort. Några dagar innan det händer hoppar katten upp i sängen hos den döende och vägrar lämna platsen fram till döden inträffar.Vi har en 12 år gammal Missis och han har sista året lagt sig till med en ny vana.... nämligen att hoppa upp i min ! ! säng och vägra flytta på sig. Måste alltid muta honom med Whiskas köttbitar i gele för att komma åt att bädda sängen. Börjar känna mig orolig att slutet är nära, är det inte en orm som gör slut på mig är det väl nåt inre elände som katta känner av.
Nu är ju vårt hem inte riktigt ett demensboende än... Sonen bor ju hemma, så kanske det finns hopp. Jag trodde faktiskt i min enfald, att det var katten som började bli dement därav det nya betendet att ligga i sängen. Faktum är att det inträffade ungefär när vi periodvis började vara hundvakt till "komendor-han". Kan det vara så  enkelt har blivit en vakt-katt och vill bevaka matte och mattes liggplats mot det stora svarta odjuret ?
35073-25



Ja vem vet......


                                                                                            "Kommendor-han"

Kommentarer
Postat av: Anki

Katter ligger dessutom gärna där currylinjer skär varandra. Men de kryssen ska vi människor undvika.

Postat av: Lena

Vakta matte låter naturligt.
På tal om att katter känner av tillstånd, så - varför inte. Min Månsan vaktar ju mig, ju ondare jag har desto viktigare blir uppvaktningen??
Han var tjusig, MRS...
/Lena

2007-07-29 @ 20:17:35
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Vildängel

vaktkatt? kul uttryck och varför inte? man måste ju få visa vem som bestämmer. *s*

2007-08-04 @ 15:38:23
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Pederagnete

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2008-11-13 @ 14:22:51
URL: http://pederagnete.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback