Torkväder

35073-82
Nu hänger dyrgriparna på tork. Vädret är idealiskt , kallt med isiga vindar. Det mörar och torkar
Nu önskar jag varma dagar, kalla nätter och bra vindar.
Om tre veckor är nog dom minsta bitarna klara, och då är det dags att hänga upp en ny omgång.
Sen blir man tvungen att gömma i frysen så inte allt äts upp på en gång.  Ett bra tips är att paketera och märka som "leverkaka"  eller "saltsill" alltid lurar det nån.
Just nu känner jag mig så trött och sliten, antar att det är denna envisa kyla som tär. Det är så vackra dagar och faktiskt ljust både när man far på jobbet och kommer hem men ändå..... Fast jag sover 8-9 timmar är jag trött.  Kan det vara åldern?

Kommentarer
Postat av: Beroende

Har du provat att torka Kyckling filé också?
visst bör det klara sig lika bra som annat kött i saltlag eller måste man tillaga de först i.om. att det är just kyckling?
Tack!

2007-03-04 @ 20:34:01
Postat av: Madonna

Svar till beroende:
Nej jag har aldrig provat att torka kyckling. Ingen annan jag känner heller. Tror inte på det. Kyckling är ju smaklöst och ju mer smak på köttet dessto bättre. Oxe är inte alls lika bra som viltkött t.ex.
Fast det går ju att torka fisk och det vore väl jämförbart.
Sen kan det ju finnas en bakterie i kyckling som bara dör vid upphettning. Så jag skulle inte rekomendera någon att torka kyckling. Det kan vara farligt att äta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback