Återvinning

35073-83
Dessa mormorskängor  köpte jag för 4 år sen på Kupan. Jag vill minnas att jag gav 30:-  för dom. Dom är gjorda i fint nappaskinn och i bra skick. Då var dom hopplöst omoderna.... alla hade lååånga, spetsiga don med jättehööga klackar. Eftersom jag är född med breda ankfötter passar inte dom i sånt mode. Möjligen om jag tog storlek 45 till mina 37:or.
Nu är mina kängor plötsligt helt rätt, känns inte alls omoderna. Det gör inte heller mina kära näbbstövlar som jag haft mycket glädje av i vinter. Läste faktiskt i en kändisblaska att näbbisar är det hetaste på Stureplan i vinter. Märkligt... i 25 år har man varit en hopplös nörd och nu är man en het ...okändis! 

Akta er för allt habegär. En människas liv beror inte på överflöd av ägodelar. Han gav dem en liknelse:
En rik man hade fått god skörd på sina jordar. Han tänker för sig själv: Vad skall jag göra? Jag har inte plats för hela skörden. Han sade: Så här skall jag göra: Jag river mina lador och bygger nya större så får jag rum med säden och allt annat jag äger. Sedan kan jag säga till mig själv: Nu min vän är du väl försörjd för många år framåt. Du kan vila ut. Ät, drick och roa dig.
Men Gud sade till honom: Din dåre, inatt skall ditt liv tas ifrån dig, och allt du har lagt på hög, vem skall få det? Så går det när man samlar skatter åt sig själv men inte är rik inför Gud.
(Luk 12:14-21)

Så rensa i röran och ge bort det du inte behöver eller har för mycket av. Prylar och saker tar så mycket energi när dom bara ligger. Och någon annan kan få stor glädje av det du gör dig av med.

Som mina favoriter för 30 spänn.  Dom har verkligen glatt mig i flera år och så bra kvalitet som det är håller dom nog min tid.
Ikväll skall jag gästa kulturhuset i storstaden. Det är föreläsning i konsten att sätta gränser för ungdomar. Det är jag i och för sig, rätt bra på redan men man kan alltid bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Å det är ju precis sådana som jag letar efter. Men hittar bara sådana med höga klackar!
Sparar man kläder och skor länge så blir man helt plötsligt modern ! Men man kan inte spara på allt. Det går inte. Min man föreslår att vi skall skaffa fler garderober, men jag är tveksam. Bättre att rensa ut.

Föreläsningen verkar intressant.

Postat av: Madonna

Till Nalle
Det var just det jag ville tipsa dig om eftersom jag vet att du är ute efter något liknande. Prova myrorna också där kan det finnas. Är man orolig över att det är begagnat så kan man spraya rengöringsmedel inuti och torka ur, lägg sen i frysen ett par dygn (dödar svamp och virus) och avsluta med en ny tunn innersula. Som nytt! Men ingånget.

2007-02-26 @ 14:15:13
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Nalle

Ok tack !

2007-02-26 @ 16:11:10
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: KA

Kanske jag också måste skaffa mig sådana kängor nu. Jag ska snart bli mormor. Karin

2007-03-01 @ 16:37:57
Postat av: Madonna

Nämen GRATTIS Karin, fast det är ganska jobbigt i början, innan man vant sig. Man oroar sig i onödan och så, sen kan man inte hjälpa till med amning men man kan ju göra så mycket annat. Jag var helt slut i början när jad var barnvakt nån timme. Roligt när dom kom men skönt att pusta ut när dom for. Nu mera är hon ju nästan 6 år och nu är det roligt hela tiden. Hon ringer själv och säger "Jag längtar efter dig mormor" Och då hämtar jag henne fort som en oljad blixt.
Hur har du haft det på holmarna? säkert brun och fin...en annan är albyl-lik om du förstår, kram

2007-03-01 @ 18:35:36
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Madonna

Men vad roligt, Grattis Karin

2007-03-05 @ 07:26:27
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: KA

Tack! Att bli mormor känns väldigt speciellt. STORT på nåt sätt. Annorlunda än när man själv väntade barn. Spännande och roligt och nervöst på samma gång. På semestern hade vi det jätteskönt. Närmare 30 grader hela veckan. Så jag fick bada i havet varenda dag. Flera gånger. Härligt! Karin

2007-03-07 @ 10:56:08
Postat av: Anonym

Tack! Att bli mormor känns väldigt speciellt. STORT på nåt sätt. Annorlunda än när man själv väntade barn. Spännande och roligt och nervöst på samma gång. På semestern hade vi det jätteskönt. Närmare 30 grader hela veckan. Så jag fick bada i havet varenda dag. Flera gånger. Härligt! Karin

2007-03-07 @ 10:56:18
Postat av: Anonym

Tack! Att bli mormor känns väldigt speciellt. STORT på nåt sätt. Annorlunda än när man själv väntade barn. Spännande och roligt och nervöst på samma gång. På semestern hade vi det jätteskönt. Närmare 30 grader hela veckan. Så jag fick bada i havet varenda dag. Flera gånger. Härligt! Karin

2007-03-07 @ 10:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback