Stämning eller stress....?

 Nu är den mest hektiska tiden på året. Det ska städas ooch fejas, bakas och pyntas. Man skall sno runt på affärer och söka klappar, man skall avsluta med alla grupper, arbetskamrater, föreningskamrater alla andra olika grupper. Jag trodde det skulle bli mindre när man hade lämnat skola,dagis och fritidsträsket .....men inte då. Jag har snart inte en tom lucka i kalendern.
För ett antal år sen åkte vi 2 veckor till Marocko i december. vi kom hem natten till julafton och satte skinkan i ugn vid 02-tiden.  Det var en skön känsla att vakna på morgonen med doften av skinkan.  Den julen var den mest stressfria jag upplevt på många år.  I veckan skall jag ta semester en dag... vi skall åka på Ikea...utan stress.

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tänkte att vi kanske kunde ta bort något från julfirandet, någon kaksort eller maträtt eller något annat. Jag frågade dottern och jag hörde på henne, att det nog var den mest korkade frågan jag ställt till henne. För hennes svar var att allting skulle vara som det "brukar" vara.Så det blir väl stress i år också. Men samtidigt finns där så mycket mysigt i allt julstök också.

Postat av: karin

Åka på Ikea ,utan stress ??
Ja det blir skönt när julen är över ,åker till dottern efter nyår stannar till 10 jan
just nu är hon i Nepal kommer hem den 14 dec.
kram karin

2007-12-07 @ 08:52:02
URL: http://www.mormors.blogg.se
Postat av: mammselen

Tänka sig. Vi var också till Marocko ett år. Beslöt oss för att det var den resan som var julklappen till oss alla.
Kom hem i slutet av november. Behövde inte köpa julklappar, inte baka , inte handla så mycket mat... inte det och inte det...
Vi bara njöt av det stressfria.

2007-12-09 @ 17:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback