God fortsättning....

 Nu är det över för denna gång..... Mycket jobb och mycket glädje.
Körsång i dagarna tre, vid olika tidpunkter. På julafton samling vid krubban och en knökfull kyrka. Många nya ansikten. Vi fick ta fram extra stolar. Dottern höll i dramat som var mycket uppskattat. Kören sjöng och undertecknad ledde förbönen. Uppdraget fick jag sent på kvällen innan. En kupp av min dotter, och jag kunde inte tacka nej. Juldagen lika knökfullt i kyrkan, vacker körsång och psalmsång av församlingen, som faktiskt fick sjunga nästan alla fina julpsalmer. Dottern predikade om årets julklapp GPS, färdriktning- kartan osv. Hon avslutade med att GPS kan också betyda Gud-Pratar-Svenska eller varför inte Gud-Pratar alla-Språk och så bad vi alla tillsammans. Mycket tänkvärt och bra. Det är länge sen jag upplevt att alla suttit så koncentrerat och lyssnat på en predikan.
Matgäster har kommit och gått ......julafton alla barn med respektive inklusive barnbarn och vovve. Juldagen i två omgångar. Inbjudna gäster från grannstan stannade på jullunch efter ottan.
På eftermiddagen kom gäster från söder för exotiskt besök i grillkåtan där vi bjöd på: Varm glögg och rökt lax, souvasrökt renskav och fläskskav med glödkaka. Kaffe kokt över öppen eld med varma anisbockar och tryffelchoklad.  Vi var 8 personer och ingen alkohol.  klockan var mycket sen när vi bröt upp och roligt hade vi. Annandagen sov vi länge, sen skulle sonen inhandla en platt TV på rean, av sina sparmedel. Maken blev utkallad på jobb och själv åkte jag till julens sista uppdrag. Kören framförde julens sånger och psalmer, andakt med kyrkoherden men nu var det glest i kyrkan uppskattningsvis 15 personer.
Nu är maten slut och vikten är konstant, varken mer eller mindre.
Idag har jag börjat bita i tentan som snart skall lämnas in....Imorgon skall jag ta ett uppfriskande bad på Nordpolen. Enda sättet att motionera i dessa halktider.  Jag har faktiskt börjat överväga broddar på skorna men.... det är nån slags tröskel som skall över innan..... en typ av kapitulation om ni förstår vad jag menar. Känns lite som löständer och rullator. Men sånt är livet....
PS Jag fick presentkort på fotvård i julklapp ...! Jag gav bort en bäddvärmare. Det ni

Kommentarer
Postat av: Magnus

mmm, hoppas du får ett fint slut och ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2008
Kramar i massor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback