Fetma

Kristna är fetare än icke troende, läser jag på Aftonbladets sida.

Att synda med mat är mer accepterat än alkohol står det vidare i texten.
Baptister och pingstvänner verkar mest illa däran medan katoliker och muslimer klarar sig bättre. Undersökningen är gjord i USA, naturligtvis och tar också upp att fler och fler församlingar startar egna gym där man kan slinka in och ta ett motionspass.

Nog är det märkligt att en stor del av jordens befolkning hungrar och förvisso också svälter ihjäl medans en allt större del håller på att äta ihjäl sig...... Frosseri i alla former tillhör ju en av de sju dödssynderna....
De andra  sex är : -avund -högmod -girighet -otukt -vrede och liknöjdhet . Dom skiljer människan från Gud och fordrar bikt, avlösning och botgöring.
Nog har man väl varit drabbad av nån då och då i livet eller ...?

Kommentarer
Postat av: MammaLena

Jaha ! Få se nudå - alltså är jag troende, katolik eller muslim (?) - för så "över"-fet är jag ju inte ..... å ohja, nog har man "drabbats" av de andra synderna också - alla.
Biktat, botat och, avlösning vet jag inte - men förhoppningsvis - ja.

:-)

/L

Postat av: Karin

Allt skriver tidningarna .....och det är alltid någon utredning på gång.---en del stämmer men inte alltid...
SYND....tänker på¨bönen ..har syndat med tankar ord och gärningar......
Ja hoppas du kommer in...tänker på Dig

2006-10-08 @ 14:24:50
Postat av: Madonna

Tack för det...

2006-10-09 @ 18:48:21
URL: http://madonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback