Ett nålsöga är passerat

 
Nu är jag hemma i mitt eget liv igen
 efter ett par intensiva dagar i Västerbotten. 

 Fina dagar med givande samtal och möten, vackert väder och god  mat.

 Att äta enligt GI-metoden när man går till dukat bord gick  välldigt bra.

Man plockar helt enkelt det man vill ha och hoppar över det  som är olämpligt.
Dock föll jag för frestelsen och åt en ostfranska första kvällen. Det var mmmm... gott
Sista kvällen godis och chips....... Nja inte så gott
Innan hemfärden var det dags igen ....... Pizza salami innan vi klev på bussen till Luleå.

Det verkar som jag har trillat dit..... Hjälp.... jag ser att jag drabbats av frosseri.
Nu blir det botgöring på "Monarken" . Bikten är ju redan gjord här på bloggen. Kan någon ge mig avlösning?

Kommentarer
Postat av: Milla

Betyder detta att du fått grönt ljus?

2006-10-13 @ 21:31:28
Postat av: Therese

Tack för kommentarerna på min sida. Ska kolla upp de nästa gång jag är ii affären.
Visst är det jobbigt med alla dessa frestelser som man stöter på...ja i princip varje dag.
Det gör det hela mycket jobbgare...
Lycka till...
Kör du också GI metoden??

Postat av: Milla

Stort Grattis! Nog för att jag visste att du skulle bli det, det var bara synd att det inte fick bli i våras. Men, men, nu är det bara full fart framåt som gäller, eller hur? Jag är verkligen glad för din skull... och lite avundsjuk förstås. Sköt om dig! Kramisar Milla

2006-10-14 @ 15:37:23
Postat av: Therese

Ja, för mig är det ett kämpande, tyvärr.
Jag håller på att byta livsstil och äter mat som jag tycker om men det är sötsakerna, bullarna, kakorn, godiset, colan som jag saknar. Jag kan inte ta en bulle eller två utan jag vill ta hela fatet och allt som finns där. Det finns inget stopp. Även fast jag kommer att äta god och hälsosam mat och jag byter livsstil kommer jag att få kämpa resten av mitt liv mot mitt begär efter sötsaker.

Lycka till själv så hörs vi säkert.

2006-10-15 @ 00:32:48
URL: http://theaa.blogg.se/
Postat av: MammaLena

JAG TROR att det inte gör så mycket att synda som du gjorde - du vet ju precis ATT det var fel.... å om man då verkligen njuter så är det ju bara "gott" - å så känner man egentligen - då när blodsockret pumpar att det var inte så lyckat.
Jag var på kurs i veckan. Det var knepigt värre, maten upplagd och serverad vid bordet, ingen salladsbuffe ... det var till att peta och rata. Första gången på kurs jag varit hungrig när jag lagt mig på kvällen ..... men jag måste ha fått i mig något som var fel - ingen viktnedgång... bara midje-cm.
/L

2006-10-15 @ 13:06:09
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback