Vårtecken

35073-46 Nu duggar vårtecknen tätt. En Valborg och 1:a Maj som vi sent skall glömma. På vår altan har temperaturen stigit till 30+ och vi har ätit fil till lunch och grillat till middag i dagarna tre. Grannarna har börjat kratta, i alla fall fläckvis, vi sparar till helgen med det.

Växthuset har fått sig en omgång och jag har förbättrat jorden med egenhändig kompost. Vi har sagt bort den bruna tunnan och komposterar allting själva numera. Jag har sått sallad och grävt ner persiljan där och sen får vi vänta lite med tomater och gurkan.

Sen har våryran yttrat sig i en del städning, jag har tvättat mattor och maken har skurat altanerna. Så nu står utemöblerna på plats och bara väntar på att intas av oss soltörstande.
Nu väntar nog jobbet för min del, så nu hinner jag inte blogga mer.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Men åhh va mysigt det låter! Idag har solen tittat fram, det är ganska varmt ute...känns underbart efter tre regniga dagar!
Tack för titten på min blogg, välkommen åter!
Ha en härlig kväll!

Postat av: petra

men herregud...30 grader???
men det är ju en skriande orättvisa!

kram

2006-05-04 @ 00:14:54
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: MammaLena

Visst är det vår nu? På riktigt? Även på vår breddgrad?
Jag har varit "söderut" å där blåste det bara kallt - isvindar från fjället. Så igår när vi kom hem var det underbart att inspektera tomten - ingen snö kvar (fanns lite lite när vi åkte i fredags), så det blir till att börja vårbruket nudå!
/Lena
ps. hade första föräldramötet i måndags

2006-05-04 @ 10:17:13
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Svenne

Hej!
Kortet med den gnistrande snön på min blogg är inte i sävast men det förstod du.Detta var vid riksgränsen,björkliden tyvärr bara 2dagar men vackert var det ,,,,men nu är det också vårligt fint ute,tyvärr är det någon som borde gå ut och kratta,de som göms i snö ....njut av våren.
/Svenne

2006-05-04 @ 15:06:54
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback