Som hastigast

35073-49  Pengarna rullar... bet av en tand förra helgen så Tisdag gick det 750:- på en kvart hos tandläkaren.
Katten har inte bitit av nån tand men däremot blivit biten av nån annan katt på huvudet. Detta har blivit en böld som när den sprack luktade obeskrivligt äckligt .....så onsdag blev det ilfart till djurkliniken. Där fladdrade ytterligen en massa hundralappar iväg. Mrs ( han är en kastrerad hankatt) är i alla fall på bättringsvägen och tar snällt sin medicin morgon och kväll.
Fredag skulle sonen besöka öronmottagningen och det slutade med att modern fick en pollenreaktion. Som tur var var vi ju på rätt ställe, så det gick bra.
Under helgen har det varit kalas för övrigt har vi mest frusit och nog kom det lite snöflingor igår. Av den anledningen ställde jag till med en demonstration som yttrade sig i att jag lade mig i sängen och vägrade stiga upp på en timme. Passade på att sova middag under demonstrationen ....man måste ju vara effektiv.


Kommentarer
Postat av: Karin

Hejsan
När skall Du på 60 årsfesten.....

Postat av: Madonna

Har varit i lördags, det blev jättebra med din "psalm" Förr brukade jag skriva egna texter till kalas men numera har jag blivit så lat. Därför var det nog en och annan som tog för givet att jag skrivit den. Vi som var yngst, vi for hem först. Är så dålig på att vara uppe sent numera.

2006-05-15 @ 14:04:21
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: MammaLena

Men visst är det kallt! Som tur är så har det inte snöat "riktiga" snöflingor utan bara en hagel-variant. Men tänk på dom stackarna i Kiruna!

MIN katt har hittills klarat sig från "angrepp", men grannkatten (som jag tror är lite knäpp) jagar henne ända in i våran sängkammare, där dänger han henne fast hon ligger på rygg och blottar strupe och mage ?????? Men då träder MammaLena in å jagar å stampar å skriker - för ingen skall få skrämma mammas lilla älskling !!!
Vi får ligga under filten å vänta på bättre tider - de kan vara ganska mysigt bitvis !
//Lena

2006-05-17 @ 21:22:15
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback