En strålande vinterdag

35073-37

Temperaturen ligger runt -20 och solen strålar fastän tidig timme.... Nu säger vi farväl till mörkret och hälsar ljuset välkommen tillbaka. Det är lögn att sova på morgonen i detta ljus. Igår satt jag ute och solade mig och några drillar hördes från skogen. Nu börjar en härlig tid.
Idag börjar jag min nya tjänstgöring i storstaden. Tänkte först ta bussen och promenera från centrum sista biten för motionens skull men......... om det är -20 här och vindstilla, då blåser det antagligen som vanligt i "staden".......vilket då motsvarar  ca -40.  Alltså idag blir det bilen så får vi se imorgon.....
Jag har åkt på min andra förkylning i vinter, läste på olika bloggar att det är flera som råkat ut för samma sak. Tyvärr ser min näsa ganska rödaktig ut, inte så klädsamt kanske men dock mer färg än resten av mig som för tillfället är rätt likblekt.
Kolla in min nya profil... den gör mig mer rättvisa än den förra som mer var en vision eller målbild. Återkommer med viktrapport vid ett senare tillfälle.

Kommentarer
Postat av: KA

Vadå ny tjänstgöring? Berätta mer. Karin.

2006-03-15 @ 14:36:07
Postat av: Madonna

Hej Karin, hur har du haft det i södern? Du kan väl inte klaga på färgen antar jag. Tjänstgöringen är 8v praktik, det verkar kul....berättar mer sen när jag blivit lite varm i kläderna. Kram M

Postat av: KA

Veckan på Kanarieöarna var härlig. Dock inte så varm. Jag älskar att bada i havet men vädret inbjöd bara till ett hastigt dopp en dag. Temperaturen höll sig iallafall kring 22 23 grader, så shorts och linne var vad som gällde på dagarna i alla fall. Hälsn. Karin

2006-03-16 @ 08:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback