Lata sommardagar

35073-57 Nu är det bara en dag kvar så börjar min semester. Så här skall jag tillbringa tiden.

Men först skall jag städa huset, putsa fönster, tvätta mattor, plantera mera........ eller kanske sen. Så länge det är fint väder så gäller det att njuta.

Varit borta en vecka på kurs, en mycket givande sådan med bra seminarier och mycket verkstad. Dagarna har varit väldigt intensiva med början kl 8.00 och slut vid 22.30-23.00. Väldigt lite luckor i schemat  så vi har inte hunnit ta en promenad varje dag.  Dessutom har jag haft roligt...... jag har inte skrattat så mycket på jättelänge. Mascaran har flutit, så att säga.  Får man skratta bara hälften så mycket i en framtida tjänst så bådar det gott.

Idag är det 32 år sen jag födde mitt första barn. Det var samma värmebölja den dan. Maken sprang med en kall blöt handuk för att svalka mig under förlossningen, tyvärr var han hela tiden otakt så när han kom med blötslarvan var jag just inne i värsta frossan (värken) och hackade tänder.... och när den släppte och jag började svettas var han på väg till tvättstället för att blöta på den. Ut kom hon i alla fall till slut och nog var hon det vackraste man har skådat. Ikväll skall vi hälsa på och gratulera på födelsedagen.
Ha en skön sommar


Kommentarer
Postat av: Camilla

Gratulera henne från mig oxå! Önskar att även min make kunde springa med blöta handdukar åt mig nu när det är så förskräckligt varmt men tyvärr ska han jobba ända fram till utsatt datum, dvs. någon dag under v. 29. Det finns onekligen en hel del fördelar med att vara höggravid under vintern och det här med värmen är sannerligen en av dem. Annars mår vi bara bra, sjukskrivningen gick igenom tillslut och någon havandeskapsförgiftning verkar det inte bli den här gången. Hoppas att allt är väl med dig oxå och ha nu en underbar semester! Många stora kramar från Camilla

2006-06-13 @ 12:15:54
Postat av: Madonna

Oj vad skönt, jag har ringt dig några gånger på sistone för att höra hur det går med bebban. Hör av dig genast då du är på BB så jag får se na.... men än är det väl några veckor kvar hoppas jag.

Postat av: petra

aha - min bror föddes den trettonde juni fast för 38 år sedan....vad var det för kurs du gick - verkar väldigt spä'nnande!!

2006-06-19 @ 23:12:21
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Madonna

ggg

2006-07-08 @ 11:11:39
URL: http://madonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback