Sommarens soliga dagar....



35073-58  Här är vi i full gång att röka en lax i en egenhändigt tillverkad rök. Smakar ljuvligt på tunnbröd med fil till, i värmen.
 
Vilken sommar vi har, inte ett moln på flera veckor. Till och med myggen har torkat bort.
Maken arbetar och har dessutom dygnet runt jour hela helgen. Dottern jobbar och äldste sonen likaså så det är bara jag och tonåringen som latar oss. Inte riktigt sant för han cyklar och badar i Aldersjön varje dag 2 x  12 km sen golfar han på em och kvällen och ser film alternativ...sitter vid datorn på natten. Ett heltidsjobb verkar det som.
Själv ställer jag upp och är hundvakt till sonens labbe och barnbarnet. Hon kommer föresten nu och vi skall åka och bada och ha pic-nick. Sallad för mormor och plättar till henne, det blir gott. Hunden kommer först ikväll som tur är.

............................Var tvungen att ta en lite en paus eftersom barnbarnet förvandlat sig till indianhövding och det fordrade en viss beundran att skåda utstyrseln. Har på känn att vi måste bygga ett indiantält i eftermiddag...... har dock en viss vana efter mina egna barn så det skall nog fixa sig.

Annars flyter dagarna lugnt och skönt..... Eftersom maken arbetar hela juli blir det ingen semestertripp förrän ev till hösten. Faktiskt ganska skönt att vara hemma med alla bekvämligheter. Jag har dessutom både hängmatta och hammock att vila i eller jag kan sitta och meditera i växthuset. Böckerna börjar däremot ta slut men jag såg att det börjar en ny deckare nästa veckan på tv.... alltid något i dessa annars så tv-befriade tider.
Det är ju oxå ganska skönt att ta en cykeltur på kvällskvisten, det är ju det man minns till vintern när det är smällkallt.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Men åhh så gott rökt lax på tunnbröd, mums! Egen händig rök, hur har ni gjort den månntro?
Här har det regnat lite nu på aftonen, men som jag sa.. LITE! Det behövs allt mer för att friska upp.
Ha det gottast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback