Rapport

Mitt hälsosamma liv fortgår i stadig lunk. Började dagen på motioncykeln som jag härmed döper till "Monarken"
Min första cykel var nämligen en röd Monark. Den kom med Jokkmokksbussen en kväll i maj den våren jag fyllde 7 år. Vilken lycka.... ingen hade dock tid att spinga bakom och lära mig, det var ju mitt i vårbruket. Dock hade jag tjuvtränat på pappas stora herrcykel ett bra tag. Det gick till så att jag kröp under stången och gled nedför det svagt sluttande gårdstunet. Oftast ramlade jag i gruset och skrapade mig både här och där. Ganska likt Lotta på Bråkmakargatan faktiskt. Att lära sig cykla på Monarken var dock en enkel sak, så det klarade jag alldeles själv inom några timmar. Så var det med det mesta förr ...man fick helt enkelt lära sig själv. 
Cyklade 18 km och förbrände 400kcal i morse......lika som en liten pizza eller ett wienerbröd! Mycket vatten och smal kost. Skall kränga några kilometer till framför komissarie Linley ikväll. Antagligen kommer jag att bli våldsamt hungrig i samband med sänggåendet, men den dagen den sorgen... som mamma brukade säga. Återkommer med nya bullentiner snart......... Madonna

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att höra! Lycka till med cyklandet. Anna

2006-01-05 @ 18:38:17
Postat av: ingalill

motion i alla former är bra. Tack för alla fina bilder du lagt ut på din blogg. Vi har nästan aldrig ngr sådana här nere i småland.

Trevligt tycker jag om jag kan få din mejl adr.

ingalill

2008-09-23 @ 11:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback