Måndag

35073-23 Tjo vad det var livat i holken i lördags..... Trevlig samvaro i goda vänners lag men alldeles för sent. Tänk att man kan prata i 7 timmar och tiden bara flyger iväg. Söndagen gick i seghetens tecken.
Nu är det ny vecka och monarken har åter tagits i bruk. Dessutom har jag kokat en ny bantarsoppa som är så finurlig att dessto mer man äter dess mer förbränner man. Nu vill jag ha resultat...

Fick just samtal och förfrågan om jag kunde leda djupmeditationen nästa vecka. Det kan jag ju förståss, det ligger mig så varmt om hjärtat. Så onsdag kl 1900 är det meditation, det går bra att meditera hemma den tiden om man inte kan komma till kyrkan.

Jag har köpt en ny kräm till ansiktet och den ger mig riktiga flash backs. Fick den rekomenderad på apoteket, den heter Eucerin  ( låter EU-inspirerat) och den skall vara bra mot torr och fnasig hy. Det är den säkert också men trots att den är parfymfri så har den en svag angenäm doft som för mig tillbaka till 7-årsålder och skolan, vid varje insmörjning.
Den doftar Björnklister. Björnklister vet nog bara min generation vad det är. En vit burk med grönt lock vill jag minnas och ett vitt lite segt klister i.  I burken fann en liten spatel att stryka ut klistret med. Tänk att en doft kan lämna såna minnesspår.
Nu hoppas jag att den klistrar till min fnasiga hy och trollar bort begynnande rynkor också.

Återkommer med viktrapport senare. Madonna




Kommentarer
Postat av: Karin

Hejsan
Nu kan du gå in på min blogg och se vad som var
tänkt....beklagar att det blev så fel
Roligt och läsa , det väcker många minnen man
själv har av björn klister.
har själv problem med torr hy , skall prova den.

Postat av: Stålmannen

nu är jag åxo på väg in i bättra på hälsan stuket (: jobbigt men nödvändigt...

2006-01-16 @ 18:57:55
URL: http://magnusstalnackes.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Madonna
Jag är inte samma årgång som du, men minns mycket väl Björnklister. Har saknat doften sedan jag slutade lågstadiet, men nu vet jag alltså var jag ska finna den igen. Det luktar så att man vill äta av det, trots att det är klister. mycket märkligt. Anna

2006-01-17 @ 14:15:18
Postat av: T

Ja!Björnklister! Vilken nostalgitripp!

2006-02-01 @ 09:28:04
URL: http://Fruhattunderjorden.blogg.se
Postat av: Arilena

Thank you for the informative website

2009-07-23 @ 08:00:55
URL: http://arilena.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback