Hälsningar från sjuklägret

35073-24  Så här har jag sett ut senaste veckan.

Totalt däckad.
Kulmen var lördag och söndag med 39,8 i feber. Feberfri sen tisdag men svag som en kattunge. En svår irritabel hosta har dessutom gjort sitt till. Understundom har jag misstänkt kikhosta trots att jag haft det på 50-talet. Monarken har stått övergiven i ett hörn, men..... trots avsaknad av motion har vikten fortsatt ner och ligger nu på sammanlagt -4,5 kg. Månne beroende på bristande matlust samt den envisa hostan. Magmusklerna känns nämligen väldigt ömma...
Det var med blandade känslor jag for på meditationen i går kväll.....Skulle jag kunna genomföra den utan att fullständigt hosta ihjäl mig. Jag var ju tvungen att förklara läget för deltagarna och att jag tänkte avbryta och gå ut om det blev besvärligt,( för att inte störa dom så mycket.) Sen la jag det i min faders händer och undret skedde...... första 20 min gick perfekt och först i andra sittningen mot slutet tappade jag koncentrationen och började hosta, dock ej värre än att jag kunde slutföra den.
Ikväll är det körövning och jag kan inte ta en ton. Mitt tonläge påminner mycket om sonens för några år sen. Kan man komma i målbrottet när man snart fyller 53 ? Rent teoretiskt  kan man ju tänka sig att östrogenhalten sjunkit så pass mycket att man håller på att förvandlas till karl, och alltså som första tecken hamnar i målbrottet eller....?
Och andra sidan har jag fått vissa indikationer på att jag kan vara gravid. Förra gången jag hade riktig influensa var nämligen  i januari -90 och då visade det sig att jag var gravid.....vi vet fortfarande inte hur det gick till och maken har väl funderat över fadersskapet mer än en gång. Tack och lov har sonen bara blivit mer och mer lik honom, så ingen tvivlar på det genetiska arvet. Det är bara själva befruktningen vi inte riktigt kan minnas.
Nåväl.. jag ringde upp barnmorskan på BVC och frågade om jag skulle ta gravtest.
" När hade du senaste mens, frågade hon "  Efter en stunds funderande och räknande kom jag fram till att senaste regelbundna mens var april -2003, men att jag nog haft ett eller två tillfällen år 2004 också. Jag minns inte så noga. "Då behövs det nog inte någon gravtest, tyckte hon. Återkom om du får värkar"

Hon har säkert rätt, risken att jag är gravid är nog liten, jag är ju dessutom steriliserad sen-96, men som sagt var, man vet aldrig, det händer så mycket konstigt nu för tiden. Sara fick ju barn vid 90  och befruktningar har ju skett på underliga sätt förr, jag tänker på Maria och en del andra fröknar........

Ja som ni märker ....jag är nog inte riktigt frisk än, hoppas ni har överseende hälsar Madonnan

Kommentarer
Postat av: stig

Alltså - på mornarna har jag denna vecka sett en "stjärna i öster" strax inna solen går upp. Vanligen är det planeten Venus som nu är morgonstjärna men man kan ju aldrig veta...

2006-01-26 @ 22:52:30
Postat av: Anna

Hej min vän. Du är ju för härlig. Jag skrattar gott när jag läser din blogg. Jag har till och med tipsat min mamma, 60år, mor till fyra och också steriliserad sedan länge, om din sida för att hon ska få skratta.

Det är förstås inte alls kul att du är sjuk, det förstår du väl. Det som är kul är hur du beskriver det. "Återkom om du får värkar." sa barnmorskan verkligen det? I så fall har hon också humor som passar mig.

Krya på dig, och lycka till med cyklingen sen när du piggnat till igen. Jag har blivit så inspirerad att jag funderar på att köpa en egen cykel och göra dig sällskap på viktnedgångsprojektet. Kramar /Anna

2006-01-28 @ 21:31:33
Postat av: Marie K

Du är helt underbar på att skriva vet du óm det. Nu är min dator inkopplad och det är så trevligt att kunna förgylla några minuter med att skriva till dig. Jag hoppas att du har blivit piggare och snart helt återställd. Kram klaravatten

2006-01-31 @ 11:53:30
Postat av: T

*fnissar* Det här var skoj!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback