Veckan som gått...

35073-25Jycken som behärskar oss...........Klicka på bilden så blir den större...

Äntligen frisk och kry efter en våldsam influensa. Monarken är åter i bruk varje morgon i ett 60-minuters pass. Tyvärr har konditionen gått ner så mycket, så i veckan har jag bara gjort 17 km mot normala 20km / timme. Vikten står still och det är ju som det ska, ser detta som en utjämningsvecka. Inte banta utan leva sunt om det skall vara bestående.
Redan förra veckan fick vi upplåta vårt hem för ovanstående jycke. Avlastning kallas det visst. Sonen skulle ha födelsedagskalas och sedemera packa för flytt under helgen.
Tisdag var det dags för modern att rycka in och flyttstäda ( för 3:e g på 1 år) Flyttar nu till en fyra med ett enskilt läge, litet hyreshus  och med strandtomt, centralt. Det fina läget till trots, lägenheten är sunkig.......Vem tror ni skall vara behjälpliga renoverare???
Svar: Föräldraskapet är bokade på obestämd tid för detta uppdrag.

Onsdag rev vi tapeter, spacklade två rum, städade upp i köket så att man kunde urskilja köksbordet. Ställde dessutom ultimatum " Inga grejer på golvet utan lägg upp allt på en hylla vi tog dit.  " Detta efter att ha trampat omkring på mobiltelefon, trasiga glödlampor, verktyg, penslar, sopor, kläder, skor, klister, Plånbok, bilnycklar, post, porslin, badlakan, skruvar, lamphållare, borrmaskin....etc...etc
Var helt slut  när jag kom hem. Ryggen värkte men jag for ändå på meditationen för att få en stund för mig själv. Helt underbart.

Torsdag fortsatt jobb, vi tapetserade hallen och förberedde nästa rum... hemma halv sex.... vrålhungriga. Sonens kylskåp är inte inbjudande.... Kaffe och fika hade vi som tur var med.
Sen var det körövning kl 19.00. Vi fick lära oss ett nytt arrangemang på Martin Lönnebos text... "Du är"  med musik av Staffan Lundberg. ....Du är gränslös, du är nära, du är ljus och jag är din... Helt underbar smäktande musik
Jag kämpar på med att lära mig altstämman till alla sånger vi skall sjunga på söndag. På söndag skall vi nämligen installera vår nya präst i Sävast, Urban Bjur.Skall bli kul.

Fredag och ingen monark utan en tripp till kuststaden och besök på stiftet. Lite nervöst måste jag erkänna. I bilen dit lyssnade jag på min kassett med biskop Ingmar Ströms betraktelser. Det första som kom genom etern var en betraktelse om kommande söndags  text. Snacka om tillfälligheter ! Sen avslutade han med att välsigna min dag( lyssnarens), och då förstod jag att det skulle gå bra.
Trevligt samtal med biskopen, vilken behaglig och klok människa han är. Träffade en kollega i vestibulen som också varit på samtal, underliga är ju herrens vägar.
Nu skall jag ta ledigt  och vänta på Let´s dance. Vi har ätit ädelostfyllda kycklingfileer med dragonsås och klyftpotatis. Nu blir det ett till glas vin innan sänggåendet och lite välförtjänt vila.

I morgon har jag tänkt ligga länge och lösa melodikrysset i sängen, tyvärr tänker nog inte jycken i dom banorna. Stiger jag inte upp när han tycker är lämpligt, så hoppar han helt enkelt upp i sängen och lägger sig med hela sin tyngd på mig och det är lögn att få ner honom. Han har kommit på att det är ett väldigt effektivt sätt,  jag hatar nämligen att ha djur i sängen.
Men han är så gullig att man förlåter honom lätt.
Guds frid till alla som ids läsa mina inlägg

Kommentarer
Postat av: A-K

Hm, känner igen det där - har själv anlitat mina föräldrar för att renovera den lägenhet jag bodde i, i Umeå. Då fick de dessutom köra 25 mil och jobba intensivt under helgerna. Och själv har man en fåfäng förhoppning om att det ska bli lugnare med barnen, med åren... Men jag ser ju på mina egna föräldrars beteende att ansvaret som följer med föräldraskapet inte tar slut bara för att jag och min syster är vuxna sedan länge (det blev en krånglig mening). Fast ibland är det nog ett självpåtaget ansvar.

Visst ids man läsa dina inlägg! Har ständig koll på din blogg för att se om du skrivit något nytt. Och att du varit på stiftet låter jättespännande. Hopppas att det leder till något bra för dig.
Kramar från A-K

Jag har förresten träffat din dotter, vi har hamnat på samma kurs!

2006-02-03 @ 20:51:53
Postat av: Madonna

Vad kul... visst är hon speiell? Jag ser fram emot framtiden med förtröstan. Om dom vill ha mig så löser det nog sig. Annars gör jag nåt annat. Gud har nog en speciell plan för mig och för dig....eller hur?

Postat av: Herr M. Stålnacke

Hej Madonna :) Tack för din rara omtanke om en stålman somm utsatts för kryptonit! :)
Du är en av många fina människor jag mött i mitt korta liv, vem vet, en dag kanske jag våldgästar dig i 2 dygn :)
kram Stålmannen

2006-02-03 @ 22:12:15
Postat av: Madonna

You are wellcome. Vi kanske våldgästar igen, typ. Brist på "Sanitära moderniteter" är inget hinder för oss.

2006-02-03 @ 22:16:03
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Ordbankaren

Att ta namnet Madonna förpliktar. Vad jag kan se så är du helt fel ute av att använda dig av det namnet. Varför gör du det? En mycket dålig kopia...

2006-02-04 @ 01:23:01
URL: http://ordbanken.blogspot.com/
Postat av: Madonna

Ordet madonna kommer från italienskan och betyder "min fru"! Mycket passande namn för mig, eller hur?
I konstsammanhang däremot syftar madonna på bilden av jungfru Maria...men denna blogg är ju inget större konstverk, ha ha

2006-02-04 @ 08:35:36
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Anna

Och hur gick besöket hos Biskopen. Fick du veta nåt spännande inför framtiden eller? Vad var det för slags besök? /Anna

2006-02-04 @ 14:12:27
Postat av: Madonna

Bra...

2006-02-04 @ 21:51:16
URL: http://madonnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback