Älgvarning

35073-29   Hå hå jaja
Senaste dagarna har älgarna sprungit runt huset och kalasat på våra träd och buskar.
På morgononen låg dom på andra sidan potatislandet och gonade sig. I gårkväll stod dom bakom garaget och käkade rönn. Man får akta sig när man går ut med hunden, kon vaktar sin kalv noga. Igår ilsknade sonen till när dom stod 20 m från hans fönster. Han sökte fram några små raketer  från nyår och gick ut på bron och brände av en. Visst... kalven blev orolig och sprang till sin mor för att få tröst...... helt sonika ställde den sig och diade.... Hur sött som helst.

För några dagar sen var vi på promenad med jycken och efter bara 2-300m hade vi sett spår av älg,  hare, räv och ekorre. Så är det att bo nära naturen.

Annars har det varit en lugn vecka, renoveringen ligger nere och vikten står absolut stilla. Årsmötena avlöser varann och revisorjobb o.d.
Torsdag fick jag ställa in cafeafton eftersom jag fick det herdesvärda uppdraget att vara barnvakt.
När jag hämtade på dagis mötte jag ett annat par ( i 70 årsåldern) som också hämtade sitt barnbarn. Jag skojade med dom och sa "vi föräldrar blir bara äldre och äldre"....
Nog är det en nådegåva att få bo så nära sitt barnbarn att man kan rycka in när det behövs. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag med pyssel och knåp, jag tror hon klippte ut 300 pappersbitar, tillverkade 3 st böcker och skrev och ritade innehållet i dom samma. Efter Bolibompa och badning var det dags för saga och sängen. 
Nästa morgon tog vi det lugnt, eftersom det var mycket som var oklippt och oskrivet .......och först frammåt 9 -tiden åkte vi till dagis. Tänk om man varit lika ostressad när ens egna var små.

Ikväll skall vi äta pizza....!!! och se melodifestvalen. Återkommer om en betraktelse om vad en mormor är som jag hittat i en bok. Solong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback