Skolstart

Idag börjar jag skolan. Skall i vinter läsa 10p kvinnligt ledarskap på universitetet. Skall bli intressant. En ypperlig dag att börja studera, med regnet som hänger i luften.
Tyvärr alldeles för lite... det brinner fortfarande i mina hemtrakter och man tror att det kommer att fortsätta brinna fram till snön lägger sig. Kyrkan förlorar massor av pengar då dom äger det mesta som brunnit och dessutom är oförsäkrade.

Valet närmar sig och det står mig redan upp i halsen. Politik är inget annat än makthunger nuförtiden. Lotta Gröning skrev idag " Alla lovar samma sak. Ibland känns det  som en kamp om makten där väljarna bara är åskådare"
Där slog hon huvudet på spiken tycker jag. Instämmer till fullo. Men jag skall i alla fall rösta eftersom jag är så fostrad. Däremot skall jag göra bort det så fort som möjligt och inte vänta till valdagen. Kanske är jag rent av bortrest då.....

Vi har nämligen jubileum i höst och då vi skall fira 35-årigt samboskap och 25-årigt äktenskap. Kanske dags att förnya löftena...? Om det dyker upp nån lämplig resa och det går att pressa in i våra scheman så kan det bära iväg med mycket kort varsel.
Nej nu är det dags för kaffe innan avfärd till storstan

Kommentarer
Postat av: MammaLena

OOHhh va jag blir sugen på att studera nått - nästan vad som helst - bara det är intressant och berikande för livet!
Man måste inte ha allt till något, utan bara njuta av insupandet av kunskapen.
Men 50 % sjukdom, då är det inte lätt. Å så är det dom där förbaskade pengarna ......
/L

Postat av: Karin

Hejsan Madonna ..det var länge sen sist jag tittade in,
Lycka till med studier och ha en trevlig Höst

2006-09-07 @ 17:40:34
Postat av: Mediabattlestargalacticaclassic

Good web with cool info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback