Nu är semestern slut...

35073-65

En typisk bild från denna sommar. Playa Laka en fin liten sjö efter stambanan.

Förr i världen var alltid himmelen blå sjunger Barbro Hörberg och nog har vi väl lätt att minnas det vi vill minnas. Men nog är det väl frågan om denna sommar inte tar priset vad gäller ... blå himmel.
Så mycket gjort i denna värme har det inte blivit... förutom vedtravning och det gick ganska fort. Alla planerade utflykter har ställts in på grund av värmen.  Någon cykeltur till stan eller badet är allt vi lyckats prestera de senaste två veckorna. Nåja utflykter kan man ju göra senare i höst när vädret inbjuder ti
ll bilturer. Det är bara 18 veckor till jul så det kommer säkert svalare dagar.

Apropå bil så vet den som följer min blogg att jag hade vissa ångestattacker inför bilbesiktningen i mitten av juli. Den gick igenom...! Utan anmärkning...! För första gången...!  ( det brukar gå lös på mellan 3000-5000 varje gång)
Jag tar inte några mer risker ........ nu har jag sålt den och skaffat Volvo combi....



Ikväll skall vi på kurs... Handledarutbildning för övningskörning med bil. Sonen blir 16 om ett par veckor och numera  måste man vara utbildad för att få övningsköra med sina barn. Att vi redan handlett två var ingen merit. Hela kalaset kostar drygt 1000 spänn för 3,5 timme.

Nu skall jag ta en kopp kaffe och börja planera inför höstens aktiviteter ..... so long

Kommentarer
Postat av: Karin

Inget har blivit gjort för mig heller....
har man lite problem med hjärtat så är det bäst och ta det lungt... var på kyrkogården på lördag..
kom och tänka på Atle Burmans diktböker..
tog bilden vid grinden...tänkte den passar till den dikten jag skrev.....
God fortsättning på sommar..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback