Fullt ös...

Vaknade klockan 8 av att en liten gullunge kom krypande ner i min säng. Hemma lär hon aldrig sova längre än till 6. Efter frukost åkte jag iväg till kyrkan för att sjunga upp mig inför adventsgudtjänsten. Det var lite nervöst eftersom jag skulla sjunga altstämma för första gången. Men friskt vågat och hälften vunnet, och det mesta blev rätt tror jag. Kören gick i procession och vi fick palmblad i händerna. Före trosbekännelsen fick vi alla stå upp och sjunga en enklare variant Du är gränslös. Du är nära. Du är ljus och jag är din. Mycket stämmningsfullt.
Sitter nu och försöker räkna ut vad jag skall packa till imorgon, dotterdottern spelar Lena Philipsson Det gör oooont så det gör verkligen ont. Skall bli skönt med tystnad efter detta larm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback