En lång resa

 Nu närmar det sig slutet eller är det början...... En lång resa som började för två år sen på Vårsta, eller för fem år sen i Älvsbyn på folkhögskolan, eller för femton år sen i ett personligt möte och tilltal. I mitt liv finns både tvivel och visshet och så skall det vara. Ingen har ensamrätt på sanningen, det gäller att vara ödmjuk. Tänk att få byta inriktning och arbete i min ålder. Nog har det kostat på periodvis och kännts som en prövning, men mesta delen har gått otroligt lätt. Ofta har jag kännt mig buren av ljus.
Nu skall jag ut och göra det jag alltid har gjort men..... med lite fler verktyg och med ett helt annat perspektiv och stöd bredvid mig.
Till helgen är det den stora finalen och många skall ha stor mottagning och fest efteråt. Det ligger inte för mig. Jag orkar helt enkelt inte med det. Det blir minifest med maken, kanske gör vi eld i grillkåtan om det är kyligt.
För sen är det nya tag som gäller. Helgen därpå tar sonen studenten. Då blir det både det ena och andra för lilleman som nu är vuxen. Verkligen något att fira.

Kommentarer
Postat av: KA

Ja tänk ändå att... "Det "stora" oftast finns i det "lilla". Grillkväll med maken låter helt perfekt. Jag är glad att jag fått vara med en bit på din livsresa. Du har mina förböner och goda tankar med dig även i fortsättningen. Karin

2009-06-04 @ 09:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback