Loppisfynd

 
Detta köpte jag på loppis i mellansverige förra veckan. Ett ägg i snidat trä med tillhörande äggkopp. Mycket skön att hålla i handen och fundera för sig själv. Pris 1:-
En krage med hemgjorda frivoliter ett hantverk som håller på att glömmas bort. Pris 1:- ( värde stort några 100:- tippar jag.) Samma typ av frivoliter gjorde farmor till den yngstes dopklänning som jag sydde själv.
En lykta eller kalk i blått glas, pris 1:- Är en rund upphöjning i botten så det är nog ingen ljuslykta som jag trodde. Nån som vet vad det är?
Ett antal tunna glas på fot med etsning pris 1:- st + några småsaker till. Alltihopa gick på 20:- men i kassan så drog dom av 50% så  slutsumman gick på 10:-
Jag är som Emil....bara strör pengar omkring mig!
Hälsar en nöjd Madonna tillika sparsam fru

Kommentarer
Postat av: soffie

roligt att fynda lite,

å va fina grejjer du hitta!

har du massor av snö du med?

här har det kommit ner en hel del nu och jag hoppas den ligger kvar ett tag!

Postat av: Inger Maryissa

Tack för din kommentar hos mig och trevligt att du gillade min bild.

Jag gick också förut på en kurs här på nätet som heter Skagra, och där lärde jag mig grunderna i Paint Shop Pro.

Sedan har jag fortsatt att testa och leka själv i grafikprogrammet som är ett toppenprogram.



Trevliga saker du hittade på loppis, och bara för en krona...otroligt...

Det är roligt att gå på loppisar, och man kan hitta så fina saker.



Ha det så bra

2008-11-24 @ 21:42:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback