IKEA

 Nu är premiärturen gjord...... torsdag före löningshelg inte en kö så långt ögat kunde nå.
Startade hemifrån kl 8.00 med kaffe och smörgåsar i picknick-korgen. Det gäller att hålla manskapet ( sonen och maken) på gott humör ...dvs mätta.
Redan vid Kalix var det dags för första fikat.
Väl framme så  raskade vi oss igenom första avdelningarna, bestämde skåp till tvättstugan, ett nytt skrivbord med kontorsstol till sonen......sen var det dags för lunch. Helt OK god filé med tillhörande attiljraljer som bearniesås och pommes frites. Minns inte när jag åt det sist...men är man på IKEA så är det fest. Vi fortsatte med diverse lampor och sen kom porslinet. WhooooW.....Vilka fynd...tallrikar ....glas ett dussin av varje sak. Tjosan vad jag började må bra..... det var här maken tappade sugen.
Efteråt har han berättat att han  var nära att göra en "Gösta Ekman"... ta ett glas och sätta sig i ett hörn och stryka "KISSEN"
Nåväl vi startade jobbet att hämta allt vi skulle ha på lagret och det gick otroligt bra. Ingen kö i kassan och vips var vi klara. Väl ute i verkligheten så blåste det snöstorm....höll knappt på att ta oss till bilen med paketen. Sen var det raka vägen hem............vi struntade i Alco och lakritsen... det ingår ju ändå inte i våran diet.
Först ikväll har vi börjat få ordning i det kaos som denna resa orsakade. Det skall skruvas ihop och tömmas här och sättas på plats där och det ena ger det andra och hela huset har varit upp och ner.
Känns det möjligen igen?
Jag har redan börjat prata och förbereda nästa resa nån gång till sommaren. Ny säng till sonen ...hallen behöver göras om.....för att inte tala om köket. Inspirationen är på topp.

Idag kollade jag statistiken och jag har haft 2130 unika besökare på min blogg, det är väl fantastiskt.... Jag bugar och tackar för intresset och hoppas ni återkommer och kommenterar. So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback