Veckan som gått....

35073-33  Sitter nu i lugn och ro med havsvågor och stilla musik och ett ljus tänt.

Veckan har varit innehållsrik. Söndagkväll var Alviks blandade kör på besök och bjöd på gospel och spirituals. Vi fick också lära oss lite historik om slaveriet och hur det gick till när dom kristnades.... mycket intressant. Härlig kväll.
Tisdag var det besök på stiftet och onsdag körde det alldelas ihop sig. Min vännina ringde och hade en biljett över till J.P. Nyströms cafekväll, hennes man låg nerbäddad i flunsan. Visst är det mysko att män alltid blir så sjuka... eller var det hockeyfeber och AnjaPaciller......... Tyvärr var jag redan bokad för ett möte på kvällen. Men hur det nu gick till så var det ingen lokal bokad och flera fick förhinder och vid 16-tiden ställde vi helt sonika in det och jag var plötsligt ledig. Slängde mig på telefonen och .....min vän hade fortfarande ingen att gå med på musikcafe så...en till härlig kväll i musikens tecken. Svante svängde med sin fiol och hans kollega spelade "tramporgel"...så det stod härliga till.  Kunde aldrig tro att en gammal trampis kunde låta så bra.
Torsdag körövning som vanligt med årsmöte och smörgåstårta!!! Jag som börjat trappa ner för fastan.
Vikten har börjat gå ner igen antagligen för att jag kunnat stavgå flera gånger denna vecka. Monarken har oxå gjort sina mil. Fredag cyklade jag två mil på morgonen och sen gick vi 6 km till en tjärn uppe i skogen och hade picnic. Det var jättevarmt trots att det blåste ganska kraftigt.
Lördag var det matlagning på RIA och idag en promenad.
Det har varit vintermarknad under helgen i stan och jag fyndade en jättesnygg kjol och en svart poncho av en knalle. Prutade ner priset rejält . Knallen var inte helt nykter fast kl var 11.00 på fm, kanske det var därför det gick så bra att pruta...  Återkommer snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback