Avslutad kurs

Det är fredag och terminen är slut.... vemodigt ....och skönt.
Efter en uppbrottets förmiddag med kramar och tårar är jag nu hemma i mitt eget liv igen.

Min man bjöd ut mig på lunch på kinarestaurangen och  vi hade en skön stund utan störningar. Den meningen lät mysko......

Hemma igen har jag städat bland mina papper, skrivit rent adresslistan till mina kamrater, rensat den gemensamma bloggen från onödiga och stötande inlägg. Har även rättat de värsta stavfelen i min egen blogg. Däremot kommer  min egen blogg även i fortsättningen vara både onödig-stötande och provokativ ibland.

Sitter nu och njuter av ett gott rödvin och väntar på att Riket skall börja.
Faktum är, att det är andra gången i veckan som jag dricker vin. Men det vin som serverades på restaurang "Träsket" gav ingen mersmak. 
När vi semestrade i Bulgarien för 5 år sen kan man snacka om gott vin. Ett 150-200:- vin kostade där då typ 25-30:-  Sofia kostade 7:-.
Själv förvandlades jag snabbt från,   "billigast möjliga"- konsument,( typ 50 spänn)  till en riktig finsmakare. Det är faktiskt en enorm skillnad. Ett gott vin smuttar man på och njuter när det skrövles bakom örona och gommen. Ett billigt blask måste man ta stora klunkar och pressa ner snabbt.
Tyvärr är inte priserna lika som då dess mera.  Vid vårat senaste Bulgarien besök ifjol, fanns det knappt att få tag i årgångsvin. och priserna hade stigit!!

I helgen skall jag bara slappa, allt är städat och pyntat tack vare mitt arbetssamma barnbarn som både pyntade och städade förra helgen. Hon gick över hela huset med blomspruta och en mirakeltrasa. Faktum är att resultatet blev riktigt bra. Rengöringsmedel förstör bara miljön. I morgon blir det sovmorgon och Melodikrysset.
Inga akuta "måsten". Sen mamma dog känner jag att jag måste fortsätta traditionen. Det ligger på mina axlar numera, typ. Kärt besvär.
Resten får vänta till sen...
Guds frid till alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback