Pilgrimsvandring i Vadstena


Hemma igen efter en veckas pilgrimsvandring i Vadstena. Underbara dagar med sommarsol och bara ben. Allting slog ut och mycket blommade. Jag bodde på pilgrimscentrat med mina kamrater och alla andra studenter från övriga institutioner. Många givande samtal, sköna vandringar och en hel del annat. Bla. besök hos Birgittasystrarna där jag fick lyssna både på sjungen och läst tidegärd. Vilken rytm... vilken känsla... otroligt vackert. Stadsvandring en kväll i Vadstenaoch besök på naturreservatet Omberg vid Vättern hann jag med. Har sett min första bokskog, massor av ekar och hav av blommande vit och blå sippor.
På hemvägen hann jag med ett besök hos dotter i Uppsala innan flyget tog mig hem till norr igen. Hemma har det också hänt saker, snön är i stort sett borta och fåglarna har värsta konserten. Jag och lillhäxan har hittat två tussilago på vårt hemliga ställe ....alltid något, och man märker att knopparna är på bristningsgränsen
Fler bilder så småningom

Kommentarer
Postat av: KA

När jag vinner 150 000 000kr ska jag använda en del av dom till att se vårt vackra land. Sen har jag lovat min syster en av "millarna". I rättvisans namn måste väl brorsan få en också. Och makens syskon. Och våra barn. Vilken skön kännsla att kunna dela med sig. Allt detta med tanke på din härliga resa. Ha det, tills vi ses. Karin

2009-05-05 @ 12:34:02
Postat av: Madonna

Hej K, att bo på pilgrimscentrum i Vadstena är mycket billigt och i och för sig enkelt. Om man går vandringar övernattar man i kyrkor eller folkhögskolor nästan gratis. Lakan kan man hyra för 50-60:- hela veckan. 3-dagars helpension gick på 800:- så spara inte det du kan uppleva idag. Till och med vandringsstav kan man låna.

PS har du någon mail?

Postat av: KA

Nej. Karin

2009-05-05 @ 18:52:02
Postat av: Camilla

hejsan! Halkade in via Karin M´s blogg.... vi har tydligfen träffats i Vadstena för jag var där från Bräcke så man sitter här och undrade hur du såg ut....

Diakonvigs du nu i helgen?

Min tur är den 30 aug i Göteborgs domkyrka!

Ha en skön helg och ta hand om dig!

2009-06-05 @ 10:15:33
URL: http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback