Safta och sylta

 Nu är det skördetid. Helgen har gått åt till att plocka in vinbär och koka saft och gelé. Gurkor och tomater är det också full skördetid för. Nog är det gott med färsk potatis med smält smör och egna grönsaker. Faktiskt värt allt jobb. Mycket skall hinnas med under en helg. Man far runt som en skållad råtta och ändå hann jag inte allt jag hade tänkt.
Är nu på jobbet på annan ort. Vaknade 04.00, åt frukost klockan 04.45 och började jobba klockan 05.00 på datorn. När övrig personal kom framåt 8.30 hade jag tagit kafferast och satt med morgontidningarna. Nu är det snart lunch och jag har fått massor gjort redan. Känner nästan för att vila middag en stund....
Eftermiddagen skall jag ägna åt att ringa runt och boka tider hos olika myndigheter för intervjuer som skall bli underlag för en kommande omvärldsanalys. Solong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback