Arbete men ändå inget jobb...

   Dagarna blir allt kortare och snön lyser med sin frånvaro. Jag tillhör dom som tycker att allt blir lättare när snön kommer. Det innebär ljuset för mig, det som är nu är värsta tänkbara väder. Mörkt, regnigt, frost och halka hela tiden. Nej tacka vetja riktig vinter.
Just nu passar jag komendorHan/hunden sen två veckor. Sonen är i Skåne och besten bor hos oss. Det innebär ut och gå i alla väder. Dessemellan är det jobbsök som gäller. Jag är inte lagd att vara arbetslös, jag blir typ nervös och rastlös av det. Aldrig är man ledig heller och ingenting går att planera. Idag har jag bokat arbetsplatsbesök, besökt Arbetsförmedlingen, cyklat  på motioncykel 60 min (i morse) , duschat och tvättat håret, varit ut med hunden x 4, hämtat stövlarna hos skomakarn (220:-) Ringt några telefonsamtal, mailat retreatledargruppen, mailat skolan, mailat fyra ev framtida arbetsgivare och berättat att jag är ledig för tillfället, köpt biff förr 99:-/kg på coop, städat i papper och slängt, sorterat betyg, begjort tjänstgöringsintyg från mitt senaste jobb. Nu är det bara middan kvar och ut med hunden x 3 innan det är kväll. Imorgon blir det ungefär samma + ett sk nätversmöte på kvällen. Onsdag - torsdag och fredag blir det work shops i Luleå. Hur man lär sig söka jobb, skriva cv, telfonvett, presentationsteknik. Det är ganska kränkande efter 37 tjänsteår men det är bara att hålla god min.

Kommentarer
Postat av: Rakel

Så trist!

Jag vet inte ens hur det kan vara. Inte heller vad jag ska säga med allt som händer i vår kommun.

Jag håller tummarna för att det blir någon ljusning.

Kram!

//R


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback