Januarifest

 Hej igen... svårt att sluta helt med blogg.
Förra veckan bjöd jag på lite guldkant i slutet av en lång månad. Nybakat bröd och 25 liter morotssoppa gick åt det under två dagar. Inbjudna var olika grupper på jobbet och sen fick arbetslaget festa på det som blev över.
Annars är rutinerna nu igång.... Resa ...jobba...resa...ledig...resa...jobba...resa osv. Två olika liv på något sätt. Börjar trivas riktigt bra med det. Jobb veckorna är intensiva med uppåt 12-14 tim/ dag dock helt frivilligt. Jag jobbar tills jag blir trött eller less då gör jag något annat, typ tar en promenad...går och simmar... vilar middag...löser ett korsord. Sen går allt lätt som en plätt. Det är mycket lättare att veckopendla än att dagpendla har jag kommit fram till. Visst man tappar en del av det sociala livet hemma men man får så mycket annat istället. Man slipper stressa, man får ett annat socialt liv på veckan, man blir ruskigt effektiv när man är hemma och man är även helledig då och behöver inte tjuvjobba. Man blir helt enkelt mer koncentrerad och mindre splittrad över alla krav.
För övrigt har solen kommit tillbaka,  det ljusnar redan vid 8:a och skymmer vid 16, däremmellan går solen upp och är helt enkelt lysande.... Det verkar som om vi har mer ljus och sol här uppe på bergssidan än i samhället bredvid som ligger nere i dalen, märkligt. Skall fortsätta och jobba hela helgen också och bl annat förbereda ett kommande retreat. Sen blir det långledigt nästa vecka för diverse städning hemma, årsmöten och sånt.
Det blir nog lite mer blogg måste trappa ner långsamt känner jag... Solong


Kommentarer
Postat av: Lena

Lunch, såklart! Onsdag skulle vara en bra dag för mig, "arbeta hemma" lyder receptet för den dagen.

/Lena

Postat av: KA

Det verkar som om "Stålis" lagt ner sin blogg. "Allt har sin tid" som jag brukar säga. Han har nog fullt upp med sitt "nya liv". Allt gott önskar jag både honom och dig. Karin

2010-02-16 @ 14:03:33
Postat av: Anonym

Hej karin jo jag har sett det. Ses vi på söndag vid gudstjänsten? Tänkte komma och besöka er och kolla hur prästen sköter sig

2010-02-17 @ 16:39:25
Postat av: KA

Hej! Tyverr så var jag i Jokkmokk under helgen. Gunnar har en syster där som behövde hjälp med att lägga in ett nytt golv i sitt vardagsrum. Det blev en kall men trevlig helg. Jag är övertygad om att prästen skötte sig alldeles förträffligt. Karin

2010-02-23 @ 09:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback