Blåbär

 Hej alla trogna bloggvänner.
Efter en lång och skön sommar bloggar jag igen, eftersom det enligt statistiken fortfarande finns en liten skara som är in och kikar här. Har provat fäjsbokande men det är inte riktigt min grej.
Har som sagt avslutat min tidigare tjänst och därmed också veckopendlingen. Det har varit ett fantastiskt år och allt har gått mycket bättre än jag kunde föreställa mig. Det var nog Guds nåd att jag fick det året. Men nu har jag flyttat hem och skall dagpendla till kusten i stället. Det kan nog bli nog så jobbigt, det finns faktiskt fördelar med att veckopendla.
Sommaren har varit skön trots att vi "bara" varit hemma. Jag har inte haft något behov att åka bort efter som jag varit borta så mycket senaste året. Hemma har vi avslutat projekt "Bodan" som nu är klar. Nu återstår rensning av diverse andra utrymmen bl.a. skall kallvinden tömmas och det som inte skall in i bodan skall till återvinningen och soptippen. Där är vi numera stamkunder eftersom det redan har forslats bort en 6-7 lass. Det är inte klokt vad man sparar på mycket skräp.
I går kväll tog jag mig ut i skogen en stund men jag såg inte minsta blåbär eller åkerbär... faktisk inga lingon heller. Väl hemma tittade jag på "Blocket" och minsann... där såldes blåbär för 40:- kilo. Kastade mig på telefonen och beställde raskt 3 kilo. Sen in i bilen och åkte och hämtade till stan. Betalade 120:- för 3 KILO rensade blåbär färdigt paketerade i plastpåsar. Inga mellanhänder eller bäruppköpare utan direkt av plockarna. Nu får jag tid över att fortsätta rensningen och nu står garderoberna på tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback