Tåget hem

 Nu är det bara ett möte kvar och sen kliver jag på tåget hem om sisådär 3 timmar. Skall bli skönt efter en intensiv vecka med dagar som slutat mellan 21.00 och 22.00. Säkert en 48-50 timmar på fyra dar. Man somnar ovaggad om kvällarna. De extremt sena kvällarna beror på två...!!! surströmmingstillställningar som jag har varit tvungen att närvara vid trots att jag är fisk allergiker och inte äter någon sorts fisk. Stanken har varit fruktansvärd och den har bitit sig fast i kläder och hår.
Borde begära extra betalt för denna vecka...... 
Det tredja kalaset jag varit på bestod av korvgrillning i tisdags i en stuga. Tyvärr öste regnet ner så damerna (som var 80+) vägrade att åka iväg varvid vi gjorde upp eld i öpnna spisen och utflyktade på hemmaplan.
 Nu skall jag gå och förbereda mig för ett ekumeniskt möte.

Ja olika äro livets prövningar

Solong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback