Livstecken

      
Jag lever och har hälsan men jag har haft annat för mig än att blogga
Allting växer över förväntan... minst en månad tidigare än normalt. Något regn har vi inte sett till här på hela sommaren. Varje dag lovar SMHI regn och svalare men det blir bara varmare och varmare och regnet torkar bort. En riktig KALAS-sommar har det varit hitills. Vi sitter mest i skuggan med en kall öl och pustar. En massa har blivit gjort på tomten, buskar är bortforslade och en hel hoper perenner har jag grävt upp senaste dagarna. Efter att ha tagit bort all humle i våras har dom kvarvarande nästan fått växtfnatt. I växthuset skördar vi dagligen men melonen tog jag väck idag,,, det blev inga fruktämnen tyvärr.
Idag har jag varit på begravning nummer två i sommar. En god vän och körkamrat gick bort för några veckor sen. Mycket tråkigt och tomt. Begravningen var dock väldigt fin med solosång av dotter som gick in i hjärtat och en massa annan sång och musik. Vila i frid ...
Snart tillträder jag mitt nya jobb.... skall bli spännande om än jobbigt med veckopendling.
Nu skall vi njuta av dom sista lediga dagarna för i sommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback