Minimalen

NC10 blå (engelsk version) Här kommer bild på minimalen i rätt färg.... gullig eller hur?
Nu har jag läst ut ytterligare en deckare Ann Cleeves, "Rött stoft". Jag fattar inte vad titeln har med boken att göra men den gick fort att läsa. Saknar nåt av Stig larssons kaliber att sätta tänderna i.
Jag har plötsligt tid över..... Jag stiger upp 6.30 när maken åker på jobbet, dricker en kopp kaffe, jag bäddar städar ihop lite, jag läser tidningarna (bland i sängen på minimalen) jag löser korsord en stund, jag sätter på tvättmaskin och diskmaskin, jag läser, jag plockar ur maskin och hänger tvätt, jag vattnar i växthus och rabatter, jag tar en promenad, jag läser, jag lagar lunch osv. Inga tentor som väntar, ingen facklitteratur inga långa resor.... Jag har tid över och det känns väldigt ovant. Idag skall jag åka till stan och senare klippa gräset. Måste skaffa fler böcker att sommarläsa.

Kommentarer
Postat av: Rakel

Passa på och njuuuuuta av din fria tid!

Jag jobbar från måndag efter två veckors semester - läs arbetsläger - men är nöjd. Vi har ju sex veckor i vinter att se framemot.

Turid - från er vänloge i Norge - har jag träffat vid flera tillfällen. Hon pratar om Sara en del, minns med glädje hennes tal vid invigningen. Kul, tycker jag.

Syns vi på sommarträffarna? 7, 14, 21 och 28 juli.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback