Nytt år - nya tag - nya löften

 Så var det gamla året till ända och ett nytt ligger framför oss. Året som gått har varit omväxlande. Heltidsarbete varvat med halvtidsstudier och det drygt under våren. Långa resor till studieort som faktiskt varit det mest arbetssamma. Det har varit helt olika liv, arbetsliv, studentliv och familjeliv och fritid. Men allting går om man har roligt.  2008 lyckades jag även minska 10 kilo i vikt genom kostomläggning och regelbunden motion som simning 1 gång/veckan. Jag har genom deltagande i "livslunkenprojektet" stegat en sträcka mellan Haparanda, som jag lämnade i maj, och Smygehuk dit jag anlände nyårsafton, enligt datorn. Jag har även stickat en snygg kofta, haft sykurs med barnbarnet varje vecka samt lagt en ohygglig massa plattor runt huset. Vad har då fått stryka med foten.... Ja körsången har varit sporadisk och något intensivt umgänge har inte hunnits med ej heller något slötittande på TV. Till och med bloggen har varit sparsam. Däremot har jag prioriterat att sova middag när tillfälle givits.
Nytt år och nya löften......
Mitt mål är att under nästa år knäcka 5 kilo till. Detta skall ske genom fortsatt GI-mat och simning varje vecka samt något mer, men vad?  Eventuellt en ny rutt med livslunken från Kiruna och inlandet neråt denna gång. En ny stegräknare är inköpt för ändamålet eftersom den gamla nötts ut. Ett och annat besök på gymmet hoppas jag hinna med.
Mer sykurs eftersom jag nu gett barnbarnet en egen riktig symaskin i julklapp. Mitt mål är även att själv komma igång att sy, främst blivande arbetskläder om det nu hinns med. Studier skall slutföras och arbete skall sökas. Förhoppningsvis skall nästa år också innebära en utlandsresa med nära och kära. Framåt juni tar yngste sonen studenten och det är dags för mig att avge nya löften....
Blir det för stressigt så får jag väl gå ut och göra upp eld och koka kaffe, det brukar lugna ner.

Kommentarer
Postat av: Rakel

God fortsättning! Lycka till med dina mål, de når du med lätthet! Du ser ju vad du lyckats med hittills.

Är det nytt jobb på gång?

Håller tummarna för det!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback