Första snön


En solig dag och den första snön har kommit. Började dagen med att simma en timme. Efter en del ärenden kom jag hem vid lunchtid till en vovve som ville ut i snön. Solen lyste så lockande att jag packade rryggsäcken med lite rökt fläsk smörgåsar och kaffepannan. Sen bar det iväg upp på berget. KommendorHan var överlycklig... gjorde riktiga tigerskutt. Snart sprakade brasan och kaffet kokade. Efter ett tag kom en äldre farbror gående med stavar. Han både såg och hörde illa men han stannade till när han kände kaffedoften.....så jag bjöd honom förstås på en kopp nykokt kaffe. Han var helnöjd. "Aldrig hade jag väl kunnat drömma om att jag skulle träffa på en dam i skogen som bjöd mig på kaffe" var hans kommentar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback