Skrubb

Dagens gåta: Vad är en skrubb?
Svar kommer strax.

Kommentarer
Postat av: Lena

En skrubb!

1. Där jag har alla mina saker, det som idag så fint kallas "walk-in-closset" (eller hur det stavas!?)gå-in-garderob.

eller...

2. Ett verktyg. För att skrubba, jämna till, avlägsna överblivet material.....



Hur kan de två helt olika sakerna heta lika? De påminner inte ens om varandra i användningssyfte heller...



Har du fler betydelser?



/Lena



PS. Förr, i mitt tidigare liv, när jag bodde stort i ett hus från 1800-talet städade jag skrubben på långfredag - alla år - på den dagen man inte fick göra något - å städa skrubben syntes inte utanpå huset!!!!!

Postat av: madonna

Helt rätt= gå-ini-garderob.

Morsan brukade säga: Schpring åppi vindan å leejt inni skrubben. Hä schka vera där någgerst längst in.

2008-07-18 @ 15:27:03
URL: http://madonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback