Kristendom för ateister..



Olle Carlsson har under sina 25 år som präst sällan stött på en tvättäkta ateist. De allra flesta tycks, särskilt i livets svåra stunder, känna en närvaro av något större.

Kristendom för ateister gör upp med fördomar om vad en kristen tro måste vara. Den pekar istället på den längtan som många idag bär på efter detta något.

Finns Gud? Vem är Gud? Prästen Olle Carlsson tar i sin bok Kristendom för ateister upp de riktigt stora frågorna, men på ett sätt som gör att alla känner sig accepterade. Hur kan man tillexempel vara kristen och homosexuell, feminist, tro på Big bang? I boken punkterar han myterna om vad vi "får" och "inte får" tro.


Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

Jag ska ♥
på ♥
examensfest för ♥
juristerna

i dag
vad ska du göra i dag?

Postat av: karin

Hejsan Madonna
Du kan gå in på min blogg och läsa om

Livets puzzlebitar en dikt av Hans Hallebo.
en mycket bra dikt, som du gärna kan dela med dig
karin

2008-04-17 @ 21:42:55
URL: http://mormors.blogg.se
Postat av: Madonna svarar Karin

Tusen tack för den

2008-04-18 @ 06:44:24
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Lena

Hittade hit via facebook och en annan blogg. Kom på att vi pratade om ett möte i kåtan sist vi möttes. Och nu är det hur länge sen som helst. Det vore kanske läge snart? Jag är hemma lite extra mycket runt Valborg. Torsdag-söndag + samma veckan efter. Vore kul med en surrkväll. Jag har skummat lite i bloggen och känner igen mig på många ställen. Särskilt det där med att ha för mycket att göra. Pust. Att bli klar med studierna hjälpte inte för min del. Snarare har det blivit värre sen jag började jobba. Men jag har börjat träna på att ta bort vissa grejer.
Om jag inte når dig så kan du väl försöka nå mig. Maken har relevanta nummer och jag tror din dotter också.
Kram

2008-04-25 @ 22:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback