Frisk som en nötkärna...

Blodtrycket var högt konstaterade man på VC när jag var och tog influensa sprutan. I och för sig har det legat på gränsen i flera år men nu var det skyhögt. In med medicin och nu började problemen. Plötsligt kände jag mig jättesjuk.... jättetrött- ont i huvudet (som jag aldrig har annars)- diarre- synrubbningar-torra ögon etc. Jag fick enl. FASS alla biverkningar som går att få utom hallucinationer. Byte av medicin ...Nja Trött -ont i huvudet -fel på hjärtrytmen. Ut med den medicinen, doktorn borta en vecka..... skönt att vara utan medicin som man blir sjuk av.
Nytt besök och ny medicin och äntligen tål jag den. Känns som sockerpiller ....nämligen inte alls och blodtrycket är normalt.  Alla andra prover var på topp så nu är det lugnt. Gjorde konditionstest häromdan och den var också kanonbra.
Igår kom KommendorHan (sonens Labrador) för att bo hos farmor och farfar tills idag  när husse är på tjänsteresa. Genast livas allting upp i huset. Inatt har han sovit i skinnsoffan, som vanligt. Man hör hur det knakar lite försiktigt när han smyger sig upp. Han får nämligen inte ligga i soffan hemma. Det finns varelser som blir tokig av glädje av att få gå ut klockan 6 på morgonen när det är -10 gr kallt. Först gjorde han ett par höga Tigerskutt typ rakt upp i luften, sen kastade han sig på rygg och åkte som en säl, slutligen rullade han sig och försökte göra änglar i snön. Själv är jag tacksam om jag slipper. Fortsättning följer......

Kommentarer
Postat av: Anki

Nu får vi hoppas att det blir ordning på blodtrycket. Motion lär visst också vara bra för trycket, har jag hört.
Ha det bra!

Postat av: karin

TREVLIG ADVENT
Karin

2007-12-02 @ 09:35:46
URL: http://www.mormors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback