Trosbekännelsen




  •  Trosbekännelsen formulerad av
  • Amanda som suidicerade till slut.
  • (se grundkursens blogg)


  • Jag tror på Plupp det blåhårigia trolllet,
    och på Hildis och Stinas fältbiologer.
    Jag tror ock på gröna skogens Mulle
    Barnens enastående vän, vår lärare
    som föddes i skogen bakom granen.

Jag tror även på A-lagaren,  född av prostituerade ....

och på Maria, 
pinad av samhället,  bespottad, död och ihjälfrusen.
Nedbruten som helvete på 30:e året av sin död,
 av smärta,  nu glad i själen
tänkande på allas vår den nyfikne Plupp
därifrån igenkännande hans lyckliga ögon. 

Till mångas glädje.
 Jag tror ock på Zeb Macahan,
en rolig allmännerlig fotbollsmatch
det sköna 70-talet
Gandhis kärlek,
moder Theresias värdighet och på min familj,
KÄRLEK... och ...RESPEKT...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback