Mål...

35073-68 I dag har jag nåt ett delmål. Madonna har sedan jul minskat 10 kg i vikt och 10 cm i midjan. Men så har jag tillbringat många svettiga mil på "Monarken" En superbra julklapp som jag gav mig själv. Inget väder har kunnat hindra mig från att motionera ej heller " någon "björnfrossa" som många numera lider av. Att maken sen har gått ner 15 kg ( utan motion) genom att äta enligt GI-metoden är en helt annan sak.
LIVET ÄR ALDRIG RÄTTVIST.  Fast jag stundom lidit av dödssynden AVUND så är jag rätt belåten med min numera ganska slanka man.
Jag hade faktiskt lovat honom en utlandsresa om han gick ner 10 kg. Det har han ju gjort med råge, vilket han påpekat dagligen sista tiden.




Så därför bär det av ikväll till varmare trakter. Kan ju passa bra efter de senaste dagarnas ihållande regn. Vi har ju som sagt en del att fira också. 35 års samboskap och 25 års äktenskap. Jag tror på långa förlovningar, typ10 år.  Man skall inte förhasta sig utan tänka sig noga för, vilket ju visat sig vara ett hållbart koncept.

Återkommer med rapport om jag hittar något internetcafé.

So long

Kommentarer
Postat av: KA

Ha det gott i solen! Karin

2006-09-14 @ 11:25:40
Postat av: MammaLena

Härligt! Dels att åka iväg just nu när höstrusket nått även oss här uppe. Och grattis till vikttappet! Jag har gjort det själv (tappat 25)så jag vet .... det gör sig inte själv. OCH det är inte rättvist för männen har tydligen mycket mycket lättare att mista kilon, medans vi får slita hårt. Men jag är åxå stolt över min numera magre "dikesgrävare". Medans jag kämpat hela våren och sommaren för några futtiga kilon...men jag kommer igen.
Ha det nu så gott i solen och värmen.
/L

Postat av: Anonym

Tack for kommentarer. Sitter nu i Sunny Beach och njuter av varmen och solen. Vi ar redan lite branda.

2006-09-16 @ 15:49:48
Postat av: Anna-Karin

Hoppas ni mår gott! Vi har också varit i solen, kom hem från Kreta igår. Vi ses i oktober!

2006-09-18 @ 10:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback