Hört bland kyrkbänkarna

 Vi har fått en ny präst och tant Berta passar på att berätta sin livshistoria vid kyrkkaffet.
- Pastorn förstår att jag har en svår synd på mitt samvete. I min ungdom under kriget träffade jag en Brittisk flygkapten som var på tillfälligt besök här. Jag tror det var någon övning på F 21. Så gick det som det gick, sommarkvällarna var varma och vi var förälskade.
- Ja men inte är det väl så farligt, sa prästen
- jo men han var stilig och det blev tillfälligt sex..... om pastorn förstår. Jag kanske kunde få ordentlig bikt  med pastorn?
- Det behövs då rakt inte den synden är nog sen länge förlåten, sa prästen
- Jo det förståss men..........  det är hemskt roligt att få prata om det.
--------------

Och så var det Hildur som klagade efter predikan...
- Så är det när man varken har TV eller tidning. man vet ingenting.
Prästen hade just sagt att Jesus dött.....

                                                                                            -------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback